Aquest mes de març, Valors entra a fons amb una de les paraules claus que dóna voltes en el debat polític català. Ho fa, com sempre, amb ganes d’anar més enllà dels tòpics i aprofundir de veritat en la qüestió.
La peça principal és com sempre l’entrevista a una personalitat que hagi reflexionat sobre el tema, en aquest Jordi Armadans, director de Fundació Per la Pau, una entitat històrica del país que ha treballat moltes qüestions relacionades amb el que expliquem en aquest número. “El desobedient no està en contra de les lleis”, apunta Armadans, periodista i politòleg.
A reflexionar sobre la desobediència ens hi ajuden també l’Alicia García Ruiz, politòloga i filòsofa, membre del Consell Assessor de la nostra revista, que reivindica la necessària intel·ligència -en el sentit de perspicàcia- que segons ella necessita la desobediència per tenir sentit.
Completen el monogràfic articles de Josep Maria Girona, estre, psicopedagog i membre del consell de formació de Rosa Sensat, i Albert Farriol, membre del consell de redacció de la revista L’Agulla.
Fora del monogràfic, entrevistem Nineth Montenegro, activista pels drets humans i diputada guatemalenca. El 1984 va ser la primera persona que es va enfrontar a l’exèrcit usant la resistència civil, quan el seu marit va ser capturat de forma il·legal i va desaparèixer. Les Brigades Internacionals de Pau, que acaben de rebre el premi de l’Institut Català Internacional per la Pau, la van protegir. Ella ens ho explica i recorda que, en realitat, “L’estat a Guatemala segueix pres per les màfies”.
A la revista trobareu també les Cartes Creuades entre Jordi Cussó i Cinto Amat, en aquest cas reflexionant sobre les diverses crisis que afronta la democràcia en aquests moments, Elogi de la tafaneria del professor d’Ètica de la Universitat Autònoma Àngel Puyol i a la secció L’altra cara de la ciència Aina Fernàndez es pregunta #onsónlesdones a la ciència i la tecnologia?.
Finalment, a l’apartat de propostes, Lucia Montobbio ens proposa visitar l’exposició Art i cinema. 120 anys d’intercanvis del Caixaforum, que planteja el vincle del cinema amb la resta d’arts visuals. Un recorregut històric per un dels principals entreteniments del segle XX.