Amb l’arribada al mes de juny, el projecte ‘Mataró, ciutat de valors’ arriba al seu sisè mes de treball, havent-se celebrat ja centenars d’activitats. Un mes de juny que es dedica al valor de la cooperació de forma genèrica, no estrictament per parlar de la cooperació internacional o de la fórmula laboral de les cooperatives.
El projecte en sí és un gran exercici de cooperació que s’intenta que tingui lloc en una ciutat. Per començar entre la nostra revista Valors i l’Ajuntament de Mataró, els dos impulsors de la iniciativa, junt amb la Diputació de Barcelona, que és qui en sufraga els costos. En segon lloc entre l’equip organitzador i les desenes d’entitats de la ciutat que estan participant en el projecte, en alguns casos també generant relació entre elles. I finalment entre l’entitat i els mitjans de comunicació de la ciutat, que són l’altaveu principal de la iniciativa i sense els quals res d’això tindria sentit perquè els missatges no arribarien a destinatari.
En aquest sentit, el projecte és una bona metàfora del paper que pot jugar la cooperació avui: només ajuntant-nos entre diferents agents som capaços d’aixecar bones construccions, com els castells ens demostren i van fer gala precisament el passat 31 de maig a la capital del Maresme en la primera Diada dels Valors dels Castells, convocada entre ‘Mataró, ciutat de valors’, la colla castellera Capgrossos de Mataró i la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya.
A parlar, doncs, d’aquesta temàtica dediquem el monogràfic d’aquest mes, que compta amb una excepcional entrevista a Ignasi Carreras, director de l’Institut d’Innovació Social d’Esade; i un article d’Albert Cañigueral, fundador a Espanya de consumocolaborativo.com. També comptem amb el testimoni del bisbe emèrit d’Ayaviri, Joan Godayol, i del regidor de Participació, Ciutadania i Cultura de l’Ajuntament de Mataró, Joaquim Fernàndez.
A banda del monogràfic, com sempre, recuperem una entrevista emesa al programa Valors a l’Alça que Valors produeix des de Mataró Ràdio per a La Xarxa de Comunicació Local. El protagonista, en aquesta ocasió, és l’especialista en adolescents i joves Jaume Funes, el qual recorda que una cosa són els valors –que els joves també tenen– i l’altre l’ètica –que potser està més en dubte–.




