Indianes és una ‘startup’ especialitzada en desenvolupament de calçat sostenible i ecològic que acaba de posar en marxa la campanya #Revalorizatuzapato amb l’objectiu de fomentar el reciclatge i la compra sostenible de sabates. L’objectiu és animar a recuperar sabates velles i fomentar el consum responsable.
#Revalorizatuzapato anima la població a donar una sabata vella. Indianes s’encarrega de triar el material reciclable i d’aquest en fan soles noves per a la seva pròxima col·lecció. L’objectiu és recol·lectar 500 parells de sabates i fabricar al voltant de 250 parells de soles noves.
Segons els fundadors de Indianes, Diana Feliu i Iván Rojas, “fabricar un parell de sabates genera 25 kg de CO2, la mateixa quantitat de CO2 que s’emet quan conduïm un cotxe 250 quilòmetres o fins i tot quan escalfem una casa a l’hivern durant un mes. Rebutjar un parell de sabates té un cost ambiental d’entre 4 i 6 kg de C02, el mateix cost ambiental d’un frigorífic funcionant 6 mesos”.
A més, també hi ha el tema de la biodegradació de la sabata, ja que la pell i la tela necessiten al voltant de 200 anys per degradar-se. I en el cas de la sola, normalment elaborada amb materials termoplàstics, té un període de biodegradació que pot allargar-se fins a 1.000 anys.
Per tots aquests motius, els responsables d’Indianes consideren fonamental generar productes i solucions per disminuir l’impacte ambiental des de la perspectiva del disseny i desenvolupament de calçat.
Els clients que se sumin a #Revalorizatuzapato i donin una sabata rebran un 15% de descompte en la seva compra, que poden fer al web de Indianes (www.indianesfootwear.com) o al showroom que Indianes té al Viver Elisava Alumni a al Poblenou, espai on aquesta Escola Universitària de disseny i Enginyeria de Barcelona impulsa startups d’exalumnes de l’Escola que desenvolupen projectes de disseny i enginyeria. – J.V.
Recupera l’entrevista amb els impulsors d’Indianes al programa Valors a l’alça